پردازنده اینتل مدل Xeon X5660

Intel Xeon Processor X5660
(دیدگاه کاربر 1)

ویژگی ها:

دارای 6 هسته
دارای فرکانس 2.80GHz
مناسب برای سرورهای G6 و G7

محصولات مشابه:

ضمانت اصالت کالا
باشگاه مشتریان
ارسال سریع کالا
مشاوره رایگان
بازگشت کالا
گارانتی مسترشبکه

گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی

استعلام قیمت و موجودی:

از طریق ایمیل

موجود

تماس بگیرید

پردازنده اینتل مدل Xeon X5660

Intel Xeon Processor X5660
(دیدگاه کاربر 1)

ویژگی ها:

دارای 6 هسته
دارای فرکانس 2.80GHz
مناسب برای سرورهای G6 و G7

محصولات مشابه:

ضمانت اصالت کالا
باشگاه مشتریان
ارسال سریع کالا
مشاوره رایگان
بازگشت کالا
گارانتی مسترشبکه

گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی

راه های ارتباط با ما:

موجود

تماس بگیرید

مشخصات و اطلاعات پردازنده اینتل Xeon X5660:

پردازنده اینتل Xeon X5660 از جمله پردازنده های کمپانی اینتل بوده که از 6 هسته مرکزی و 12 رشته تشکیل شده است. سی پی یو اینتل Xeon X5660 که از فرکانس پایه 2.8 گیگاهرتزی برخوردار است در بازار تجهیزات شبکه به فروش می رسد و برای سرورهای اچ پی سری G7 و G6 مناسب است. این پردازنده در سرعت توربو دارای فرکانس 3.20 گیگاهرتزی می باشد. 

فناوری پاور هوشمند اینتل (Intel Intelligent Power Technology) علاوه بر ارائه عملکرد مورد نیاز، پردازنده (CPU) و حافظه را به طور خودکار در کمترین حالت مصرف پاور قرار می دهد. سی پی یو اینتل Xeon X5660 همراه با Intel Microarchitecture Nehalem، عملکردی مشابه سرورهای نسل قبلی را با استفاده از 30 درصد پاور کمتر نسبت به نسل قبلی، ارائه می دهند. همچنین می توانید هنگام یکپارچه کردن زیرساخت های تک هسته ای خود با زیرساخت های جدید ساخته شده در پردازنده های Intel Xeon سری 5600 هزینه های انرژی را حداکثر تا 95 درصد کاهش دهد.

سی پی یو سرور سری Intel Xeon 5600 مانند سی پی یو اینتل Xeon X5660 محیط IT کاملاً سازگاری را ارائه می دهند. معماری این پردازنده ها همراه با ویژگی های خلاقانه، عملکرد را با نیازهای نرم افزاری و تجاری تطبیق می دهند، همچنین به صرفه جویی در انرژی برای عملکرد و کارایی بهینه کمک می کنند و با ارائه استراتژی های مجازی سازی، به زیرساخت های فناوری اطلاعات کمک می کند تا سریعتر با نیازهای تجاری شما سازگار شود. پردازنده Intel Xeon X5660 تعدادی از تکنولوژی های یکپارچه از جمله Turbo Boost، Hyper-Threading، Virtualization Tech و قابلیت محاسباتی 64 بیت را ارائه می دهند.

خرید انواع رم سرور

 

ویژگی های هوشمند و جدید تکنولوژی سی پی یو اینتل Xeon X5660:

پردازنده اینتل Xeon X5660

  • Intel’s new 32nm Microarchitecture Nehalem

تکنولوژی جدید nm Microarchitecture Nehalem32 اینتل با استفاده از تکنولوژی ترانزیستور گیت فلزی (metal gate transistor) و تکنولوژی high-k نسل 2 ساخته شده است.

  • عملکرد هوشمند  (Intelligent Performance)

پردازنده های سری Intel Xeon 5600 مانند سی پی یو اینتل Xeon X5660 به صورت خودکار عملکرد را متناسب با نیازهای تجاری و اپلیکیشن بهینه می کنند و در هر وات حداکثر تا 40 درصد عملکرد بیشتر نسبت به پردازنده های Intel Xeon سری 5500 ارائه می دهند.

  • کارایی انرژی خودکار (Automated Energy Efficiency)

مصرف انرژی را با توجه به حجم کاری (workload) برای دستیابی به کارآیی یا وات بهینه متناسب می کند و می توانید هزینه های مصرف انرژی را با پردازنده های جدید 40 واتی و پشتیبانی از حافظه DDR3 با پاور پایین، کاهش دهید.

  • مجازی سازی انعطاف پذیر(Flexible virtualization)

عملکرد سطح حرفه ای و قابلیت مدیریت را برای بهبود زیرساخت های فناوری اطلاعات در محیط های مجازی فراهم می کند و حداکثر ترکیب (consolidation) تا 15:1 را در سرورهای تک هسته ای با دو سوکت ارائه می کند. استاندارد جدید سرورهای حرفه ای  و ایستگاه های کاری(workstations)  مجهز به نسل جدید تکنولوژی پردازنده اینتل فرصت های بی نظیری را برای پیشرفت عالی زیرساخت های فناوری اطلاعات فراهم می کنند و قابلیت های بی نظیر تجاری را ارائه می دهد.

 

ویژگی های پردازنده اینتل مدل Xeon X5660 :

1-سرمایه گذاری هوشمند(A Smart Investment)

با ارتقای سرورها به سرورهای چند هسته ای با عملکرد بالاتر و پردازنده هایی با کارآیی بیشتر و کارآمدتر، نرخ بازگشت سرمایه (ROI) مراکز داده را سرعت می بخشند و در مصرف پاور و خنک کنندگی، فضا، فعالیت (labor) و مجوزهای نرم افزاری صرفه جویی می کنند.

بروزرسانی زیرساخت های فناوری اطلاعات با سیستم های با انرژی کارآمد باعث افزایش ظرفیت و عملکرد فناوری اطلاعات، کاهش هزینه های انرژی تا 95 درصد و تحقق ROI ظرف مدت 5 ماه می شود. پردازنده های سری Intel Xeon 5600 در مقایسه با سرورهای تک هسته ای نصب شده، حداکثر 15 برابر عملکرد بیشتر را همراه با قابلیت مجازی سازی منحصر به فرد ارائه می دهند که در نتیجه می توانید عملکرد تجاری بیشتری را از هر چرخه ساعتی هر ساعت از عملکرد ادمین شبکه، هر وات و هر اینچ از فضای مراکز داده ارائه کنید.

هزینه کلی مالکیت (TCO) پایین و عملکرد پیشگام پردازنده های سری Intel Xeon 5600 مانند سی پی یو اینتل Xeon X5660 این امکان را فراهم می کند تا بتوانید کسب وکار خود را رقابت پذیر کنید و هزینه های مراکز داده خود را کاهش دهید. (the economics of your data center)

 

2-عملکردی که با محیط نرم افزار شما سازگار است

(Performance That Adapts to Your Software Environment)

عملکرد اپلیکیشن برای انجام کارهای روزانه و همچنین ایجاد محصولات جدید و دستیابی به مشتریان جدید بسیار ضروری می باشد. اما اکنون بسیاری از مراکز داده ظرفیت لازم را دارند و ساخت مراکز داده جدید بسیار گران می باشد. شما می توانید با بروزرسانی زیرساخت های مراکز داده با سرورهای کارآمدتر، عملکرد و مقیاس پذیری اضافی را در همان فضای ذخیره سازی و انرژی فراهم کنید.

پردازنده های سری Intel Xeon 5600 مانند سی پی یو اینتل Xeon X5660 عملکرد هوشمندی را در معماری گسترده ترین سرورها ارائه می دهند. پردازنده های سری Intel Xeon 5600 سازگارترین پلت فرم سرور جهان است که عملکرد و مصرف انرژی را در زمان واقعی تنظیم می کند تا نیازهای دقیق حجم کاری محاسباتی شما را برآورده کند. همچنین امکان تنظیم دستی کنترل IT را فراهم می کند.

پردازنده های سری Intel Xeon 5600 تعدادی فناوری نوآورانه را برای عملکرد هوشمند ارائه می دهد:

    • Intel Turbo Boost Technology

تکنولوژی Intel Turbo Boost همراه با فناوری هوشمند پاور اینتل (Intel Intelligent Power Technology)، عملکرد را در صورت تقاضا ارائه می دهند و به پردازنده ها اجازه می دهند تا برای افزایش حجم کاری خاص بالاتر از فرکانس مجاز فعالیت کنند. همچنین مصرف پاور را در طی دوره های کم مصرف کاهش می دهد.

    • Intel Hyper-Threading Technology

تکنولوژی Intel Hyper-Threading از حافظه های نهان(cache)  بزرگتر و پهنای باند بزرگ حافظه استفاده می کند و گذردهی و پاسخگویی بیشتری را برای اپلیکیشن های چند رشته ای (multi-threaded) فراهم می کند.

    • Intel QuickPath Technology

تکنولوژی Intel QuickPath و کنترلر حافظه یکپارچه ترافیک را بین پردازنده ها و کنترلرهای ورودی/ خروجی (I/O) برای پهنای باند اپلیکیشن های متمرکز تسریع می کند و حداکثر پهنای باند x4.4 برای محاسبات فنی ارائه می دهد.

عملکرد هوشمند پردازنده های سری Intel Xeon 5600 به فناوری اطلاعات یک کنترل دستی ریز بینانه (fine-grained) برای سازگاری با تغییر الویت ها و تحقق توافق نامه های سطح سرویس (SLA) ارائه می دهد. به عنوان مثال ، تکنولوژی پاور هوشمند اینتل (Intel Intelligent Power Technology) کنترل مبتنی بر سیاست را ارائه می دهد که به پردازنده ها اجازه می دهد تا در فرکانس و پاور بهینه فعالیت کنند.

سیستم عامل ها می توانند به طور خودکار و یا سرپرستان می توانند تعیین کنند که کدام اپلیکیشن ها برای پردازش به فرکانس بالاتر نیاز دارند و کدام اپلیکیشن ها برای صرفه جویی در مصرف پاور باید در فرکانس های پایین تر اجرا شوند.

 

3-خودکار کردن بهره وری انرژی(Automating Energy Efficiency)

پردازنده های سری 5600 Intel Xeon مانند سی پی یو اینتل Xeon X5660 به طور خودکار مصرف پاور را برای ترکیب بهره وری انرژی پیشرو در صنعت با عملکرد هوشمند سازگار با حجم کاری(workload)  شما تنظیم می کند. با قابلیت هایی مانند SKU های جدید با پاور پایین و گزینه های حافظه با ولتاژ پایین، می توانید حداکثر تا 10 درصد در پاور حافظه صرفه جویی کنید و حداکثر تا 40 درصد عملکرد بهتری در بسته پاور مشابه داشته باشید. طیف وسیعی از گزینه های پردازنده (CPU)، پاور و حافظه این امکان را به شما می دهد تا عملکرد و انرژی مورد نیاز خود را طبقه بندی کنید.

علاوه بر این، تکنولوژی پاور هوشمند اینتل (Intel Intelligent Power Technology) انرژی را با صرفه جویی در مصرف پاور در زمان های تقاضای کم برای حجم کاری (workload) ضروری و مهم در دسترس قرار می دهد. این پردازنده ها از تکنولوژی Intel Turbo Boost نیز پشتیبانی می کنند که به پردازنده ها این امکان را می دهد تا با استفاده از پاور موجود ، فرکانس بالاتر را در صورت تقاضا تحویل دهند تا در فرکانس بالاتر و سریعتر اجرا شوند. پردازنده های سری Intel Xeon 5600 عملکرد و انعطاف پذیری هوشمندانه ای را که برای ساخت مرکز داده مورد نیاز می باشد را ارائه می دهد.

 

4-حداکثر کردن مزایای مجازی سازی(Maximizing Benefits from Virtualization)

پردازنده های سری 5600 Intel Xeon مانند سی پی یو اینتل Xeon X5660 همچنین با فراهم کردن ظرفیت ادغام حداکثر تا 15: 1 می تواند به پراکندگی سرور کمک کند. پردازنده های سری Intel Xeon 5600 همراه با Intel Microarchitecture Nehalem می توانند مزیت های مجازی سازی فراتر از ادغام را، با نوآوری هایی که باعث افزایش عملکرد، افزایش نسبت های تلفیقی و همچنین فعال کردن سرورهای نسل های مختلف که در همان گروه (pool) سرور مجازی ترکیب می شوند، توسعه دهد. همچنین خرابی ماشین مجازی(virtual machine failover) ، توازن بار(load balancing)  و بازیابی خرابی (disaster recovery) را بهبود می دهد.

شما می توانید از مجازی سازی برای ارائه راه حل هایی با دسترسی بالا با قابلیت چابکی برای رفع مشکلات خرابی و متعادل کردن حجم کار در زمان واقعی استفاده کنید تا کسب و کار شما بتواند به انتظارات غیر منتظره نیز پاسخ دهد. پردازنده های سری 5600 Intel Xeon همراه با نسل جدید تکنولوژی مجازی سازی اینتل (Intel Virtualization Technology) عملکرد مجازی سازی را حداکثر تا 3.5 برابر افزایش می دهد و تاخیر مجازی سازی دو طرفه (roundtrip) را حداکثر 2 برابر کاهش می دهد.

از دیگر ویژگی های مجازی سازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • فناوری مجازی سازی اینتل (Intel Virtualization Technology) از سرمایه گذاری و انعطاف پذیری زیرساخت ها با انتقال نسل های چندگانه VM در طیف وسیعی از پیکربندی های 32 بیتی و 64 بیتی پشتیبانی می کند و گروه های ماشین مجازی (VM pools) بزرگتری را فعال می کند.
    • فناوری مجازی سازی اینتل (Intel Virtualization Technology) ورودی/ خروجی (I/O) کمکی سخت افزار را برای اتصال ارائه می دهد که باعث تسریع در عملکرد شبکه و انتقال آسان VM می شود.
    • فناوری مجازی سازی اینتل (Intel Virtualization Technology) برای ورودی / خروجی های (I/O) مستقیم به حرکت سریع داده کمک می کند و بخش بزرگی از سربار عملکرد را با ارائه VMهای اختصاصی دستگاه های ورودی/خروجی (I/O) اختصاصی خود حذف می کند و سربار انتقال VM را در مدیریت ترافیک I/O را کاهش می دهد.

 

5-مجازی سازی انعطاف پذیرو ایمن (Secure, flexible virtualization)

پردازنده های سری 5600 Intel Xeon مانند سی پی یو اینتل Xeon X5660 دارای دو ویژگی امنیتی جدید هستند که با تسریع  رمز گذاری داده ها امنیت اطلاعات را حفظ می کند و از حملات نرم افزاری در هنگام راه اندازی محافظت می کنند. در گذشته، برای رمزگذاری داده ها به سخت افزارهای سفارشی مانند اپلیکیشن های امنیتی  و HDDها نیاز داشتند و یا عملکرد CPU را برای مدیریت کاهش می دادند.

شما می توانید رمز گذاری را با استفاده از فناوری (AES (Advanced Encryption Standard اینتل و بدون نیاز به وسایل اضافی یا افزایش سربار عملکرد انجام دهید. در حقیقت ، AES-NI عملکرد پردازنده(CPU)  را برای رمزنگاری به میزان 52 درصد برای معاملات اینترنتی ایمن بهبود می دهد و امکان استفاده گسترده تر از رمزگذاری را در سرتاسر مرکز داده فراهم می کند.

تکنولوژی Intel Trusted Execution نیاز امنیتی ضروری و مهم برای تمام استقرارهای سرور به ویژه مدل های مجازی و مبتنی برابر را با کمک به محافظت از سرور شما پیش از راه اندازی سیستم عامل(OS)  یا راه اندازی hypervisor برطرف می کند. اینتل TXT مکمل سایر محافظ های بدافزار مانند ضد ویروس  (anti-virus)و تشخیص نفوذ می باشد که از روشن بودن نرم افزار قابل اعتماد در سیستم عامل اطمینان حاصل می کند.

از VMهای موجود بر روی سیستم عامل های قابل اعتماد نیز پشتیبانی میشود، بنابراین شما می توانید به راحتی آنها را به سایر سیستم عامل های مطمئن نیز منتقل کنید و یا گروهی (pool) از پلتفرم ها با کنترلرهای (hypervisor) قابل اطمینان ایجاد کنید.

 

قیمت و خرید پاور سرور HP

مشخصات فنی پردازنده اینتل Xeon X5660: 

 

Specifications
Performance
6Number of Cores
12Number of Threads
2.80GHzProcessor Base Frequency
3.20GHzMax Turbo Frequency
12MB Intel Smart CacheCache
6.4GT/sBus Speed
2Number of QPI Links
95WTDP
0.750V-1.350VVID Voltage Range
Hyper-Threading Technology, Intel Turbo Boost TechnologyArchitecture Features
Memory
288GBMax Memory Size (dependent on memory type)
DDR3 800/1066/1333Memory Types
3Max number of Memory Channels
32GB/sMax Memory Bandwidth
40-bitPhysical Address Extensions

 

سایر محصولات پیشنهادی:

پردازنده اینتل Xeon Platinum 8180

پردازنده اینتل Xeon Silver 4110

مدل پردازنده

Xeon X5660

تعداد هسته cpu

6

تعداد هسته مجازی

12

فرکانس پایه

2.80GHz

فرکانس توربو

3.20GHz

حافظه کش

12MB

نوع حافظه

DDR3

سرعت حافظه

800/1066/1333

حداکثر اندازه حافظه

288GB

توان مصرفی

95W

ECC

بله

نوع سوکت

FCLGA1366

سازگاری با سرورهای

G6 , G7

گارانتی

گارانتی 1 ساله مسترشبکه

4
1 دیدگاه
0
1
0
0
0

1 دیدگاه برای پردازنده اینتل مدل Xeon X5660

حذف فیلترها
  1. وحید فرجی

    بی نظیر فوق العاده

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

PDF محصول

آخرین محصولات مشاهده شده